искрено
ПОЈАМ БРЕНД СЕ ОЛАКО УПОТРЕБЉАВА
Појам бренда у бизнису је сличан поштовању и уважавању у међуљудским односима. То се не подразумева, не дешава преко ноћи, већ гради годинама. Стога је углавном неисправно рећи за неки нов/млад производ или фирму да је бренд, па чак ни трајање није гаранција тог ласкавог епитета. Бренд није ни особа (осим ако није нашла начин да се мултипликује или штампа, како би била на услузи свим корисницима/купцима); то што неко жели да има добру личну и професионалну репуцацију је ПР (публицитет).

Бренд значи везано за вас.

У којој мери је то постигнуто, може се закључити кроз ова четири поља:

Не знају

За вас знају евентуално они с којим свакодневно долазите у контакт, али ширим масама нисте познати, не знају за вас, нисте у њиховој сфери интересовања, нити сте им у видику.

Не реагују

Вероватно сте им на видику, пролазе поред вас, можда постоје неке интеракције и трансакције, можда им је препознатњив лого, али не реагују на вас, немају представу о вама, асоцијацију, повезаност.

Знају

Знају за вас, можда су корисници/купци, али то се своди на случајност, одсуство бољих опција, нужност... Немају о вама изграђену слику, потпуно су индиферентни на ваше постојање. А можда вас и избегавају.

Реагују

О да, знају за вас! Препознатљиви сте међу својом циљном групом, можда и шире, имају свест о вама, вероватно и одређене асоцијације. Многима сте омиљени, престижни, недостижни, а има и оних који вас не преферирају, имајући став о томе.
Од робне марке до бренда

Производ или компанија могу се сматрати брендом када успоставе снажан идентитет, препознатљивост и репутацију међу циљном публиком.

Ево неких кључних показатеља да је производ или компанија постала бренд:

  • Препознатљивост: Име, логотип, боје и други визуелни елементи су лако препознатљиви.

  • Перцепција и репутација: Бренд има доследну перцепцију и репутацију коју људи одмах повезују са одређеним квалитетима и вредностима.

  • Лојалност: Развијена база лојалних купаца који бирају бренд због емоционалне повезаности и поверења.

  • Диференцијација: Јасно издвајање од конкуренције кроз јединствене карактеристике.

  • Емоционална повезаност: Бренд резонује са публиком на емоционалном нивоу, стварајући дубљу везу.

  • Утицај на тржиште: Поставља трендове и стандарде које други следе.

  • Доследност: Испуњавање обећања гради поверење и јача идентитет бренда током времена.

 

Врсте препознатљивости и популарности брендова:
  • Глобално: Препознатљиви широм света 

  • Државно/Регионално: Познати у оквиру одређене државе или региона

  • Локално: Популарни у одређеној заједници или граду

  • Према интересовањима, професији, нишама: међу специфичним групама интересовања, професијама или у нишама

  • Према демографији: Препознатљиви од стране одређених демографских група (нпр. узраст, пол, ниво прихода)

  • Носиоци трендова, иновација, промена: Брендови који воде трендове, уводе иновације или покрећу значајне промене у својој индустрији
Шта вас чини брендом?

Трајање, доследна комуникација, OTL & BTL активности, ниво повезаности с публиком, асоцијације које изазивате, укључивање у њихове рутине, лојалност и подршка коју им пружате. Да бисте то постигли, потребно је да будете присутни, да комуницирате и преносите своје поруке и вредности.

 

 

Овај пут захтева посвећеност, фокус, доследност, трајање, стратешки приступ, а свака недоследност, пасивност, исхитреност вас могу добрано успорити.

Замислите да све време на том путу имате пред собом звезду водиљу која вам, и кад је ведро време и када су најмрачније ноћи, показује правац куда треба да идете. Управо то чини методологија брендирања заснована Јунговом проучавању античких архетипа који се понављају кроз временске осе и меридијане и управљају нашим одлукама.  

 

магиja звана

БРЕНД
АРХЕТИПИ

Ако погледамо светски популарне брендове, јасно је да они то нису постали само због тога што су иновативни и доносе бенефите, већ највише што за своје купце имају моћно значење.

Свеједно да ли продајете џемове или луксузну одећу, функција не игра кључну улогу, већ ЗНАЧЕЊЕ које ваш бренд има за вашу циљну групу. Управо значење које везујемо за неки бренд (Волво је сигурност, Мерцедес је луксуз, Пежо градска прича) нам говори "овај осећај је прави", "ово је за мене", "имам добар осећај". Кроз значење се повезујемо с нашом публиком, на емотивном и интуитивном нивоу, те тако стварамо сентименталну повезаност. 

 

Разумевање бренд архетипова почиње са препознавањем дубоких мотивационих сила које покрећу људско понашање. Ове силе могу се груписати у два основна пара потреба: 

  • Припадност/Људи наспрам Самосталности/Самоостварења 
  • Стабилност/Kонтрола наспрам Ризик/Мајсторство

Архетипи представљају универзалне обрасце понашања и мотивација који се уклапају у ове потребе и осигуравају да бренд комуницира на начин који резонује са унутрашњим стремљењима људи.

Сваки архетип оличава специфичну комбинацију ових основних потреба, омогућавајући брендовима да усмере своје поруке тако да одговарају мотивацији, жељама и вредностима њихове циљне групе.

На пример, ако ваш бренд одражава потребу за припадношћу и стабилношћу, он може усвојити архетип Неге или Владара, који пружају осећај сигурности и заштите. Брендови који следе овај пут постају уточиште за своје потрошаче, нудећи им стабилност и поверење у свету који је често несигуран.

С друге стране, ако ваш бренд циља на самосталност и мајсторство, архетипи попут Истраживача или Хероја могу бити идеални. Ови архетипи апелују на индивидуализам и амбицију, инспиришући потрошаче да преузму ризике и крену у освајање нових хоризоната.

 

Управо овај приступ омогућава брендовима да стварају дубоку емотивну повезаност са својом публиком, јер се архетипи ослањају на основне људске потребе и мотиве. Архетип није само маркетиншка алатка; он је начин на који ваш бренд може постати симбол нечег много већег, нешто што говори на језику ваше циљне групе, осигуравајући да се ваш бренд не само препознаје, већ и доживљава као суштински важан у њиховим животима.

 

Архетипи су откуцаји срца бренда
Они трансформишу брендове у симболе који оличавају вредности, уверења и аспирације, чинећи их незаобилазним делом живота оних који их бирају.
This is a basic text element.
Колико је ова методологија тачна?
12
година је трајало истраживање
33
земаља је укључено
1 400
брендова је анализирано
380 000
људи је учествовало
Истраживање је трајало чак 12 година, што показује колико су темељно и пажљиво радили на прикупљању и анализи података. Током овог истраживања, анализирано је 1400 различитих брендова, а у истраживању је учествовало више од 380000 људи.

Циљ истраживања био је да се утврди који архетипови најбоље описују различите брендове и како ти архетипови утичу на перцепцију бренда међу потрошачима. На крају, истраживање је потврдило значај архетипова у маркетингу, показавши да брендови који доследно користе архетипове у свом идентитету и комуникацији имају снажнију повезаност с потрошачима. Ови брендови су перципирани као аутентичнији и привлачнији, што их чини успешнијим на тржишту.
хајде да вас учинимо

легендарним

Кроз бренд интервју открићемо ком архетипу и подтипу припадате, у ком смеру треба да кренете како би вас ваши купци, корисници, гости, посетиоци бирали изнова, и то с добрим вајбом.
Неустрашиви еснаф брендинг & веб професионалаца.
АГЕНЦИЈА

Соња Мартић ПР Хајдуци
Ђуре Јакшића 5, Београд
ПИБ: 111982040
МБ: 65785242

КОНТАКТ

2018 - 2025. Хајдуци | Услови коришћења | Израда сајта: логично, ХАЈДУЦИ | Боље умети него знати, боље смети, него хтети.