Ажурирано: 16/09/24
Време читања: 1мин
Недавно смо истраживали који домаћи брендови имају толико велику важност у животима својих купаца, да је потпуно незамисливо и недопустиво да нестану. Дословце сви интервјуисани испитаници на првом месту су навели Плазма кекс Бамбија из Пожаревца. Стога не чуди паника која је завладала када се прочула вест да је крајем јуна изгорео производни погон фабрике.
Вест је испраћена у домаћим медијима, а из фабрике су се кратко огласили да нема повређених и да се ради на санацији штете. То ни најмање није умирило верне потрошаче свих генерација, па се тако могло чути да Плазме неће бити наредних шест месеци, да су рафови празни, а тамо где је има, цена је скочила барем троструко. Слично као са тоалет папир помамом током корона пандемије, народ се дао у пустошење онога што је остало, јер молим вас, како издржати толико времена без Плазме?
Свакако да до помаме и панике не би дошло у оволикој мери да се компанија благовремено обратила јавности, што нас доводи до првог правила кризног ПР-а:
Што краће избегавате суочавање с јавношћу, предупредићете спекулације, дезинформације, осуду и бригу јавности. Генерални директор Бамбија, Драган Стајковић, огласио се скоро два месеца након пожара и сваки ПР професионалац ће рећи да је то требало да се деси у првих 24 сата (максимално пар дана). Ипак, то је урађено на толико квалитетан начин, да заслужује да се нађе као пример добре ПР праксе.
Хајде да анализирамо први пасус његовог саопштења:
“Пожар који се догодио у фабрици крајем јуна у потпуности је изменио нашу пословну динамику, али са друге стране и убрзао наше планове развоја. Kомпанија Бамби пре пет година постала је део великог Кока-Кола ХБЦ система и уз огромну подршку и експертизу колега из групе, ми инвестирамо у изградњу, обнову и проширење капацитета, као и проналажење начина да што пре наставимо да производимо све наше производе пуним капацитетом. Агилност наших људи и посвећеност тимова биће кључни у овом изазовном периоду, како бисмо нашим верним потрошачима наставили да нудимо њихове омиљене брендове“, истиче Драган Стајковић, генерални директор компаније Бамби.
С обзиром на то да је саопштење пласирано у форми интервјуа, већ у првом одговору на питање каква је тренутна сиитуација у Бамбију, видимо друго правило кризног ПР-а:
Када се деси проблем овог типа, нарочито ако су њиме угрожени други људи, не би требало да се понашате хладнокрвно, као да игноришете ситуацију или се правите да проблем не постоји.
“Након избијања пожара нама је било најважније да нико од запослених и људи који су учествовали у гашењу пожара нису повређени и веома смо срећни због чињенице да смо у томе успели.”
Овде није дато простора за потпитања и подозриве претпоставке, на првом месту је истакнута сигурност запослених, а тек онда је наведено да је пуштен у рад погон који није захваћен пожаром, дакле, не да је нетачно да се Плазма неће производити наредних шест месеци, већ се она увелико производи.
Што нас доводи до:
Да се разумемо, једино припадници енглеског двора имају луксуз да примењују правило краљице Елизабете, “Никад се не правдај, никад не објашњавај.” У осталим случајевима, а нарочито кад причамо у контексту брендова, гласине које вам могу нарушити репутацију и оштетити пословање не би смело да буду ствар која се игнорише.
“Да ли можемо да очекујемо да потрошачи привремено неће моћи да купе неке од ваших производа?” је питање које директно реферише на горепоменута говоркања о празним рафовима и астрономским ценама тамо где је преостало Плазме, а Стојковић опет бираним речима подсећа да је Плазма наставила не само с производњом, већ и да пласира своје производе, што даље значи да нема потребе за паником.
Иако је, логично, за ово ангажована агенција или интерни сектор за комуникације, ово саопштење није безлично, “огласили су се из корпорације Бамби…” нити је ПР компаније (или ангажовани професионалац) говорио у име Бамбија. Не.
Изашао је главни човек:
Ваља још похвалити да саопштење није предугачко, па самим тим не поседује гомилу празних реченица и сувопарних статистика.
Плазме има и биће је, можемо одахнути, стога, немој куповати пет кутија одједном, док се ситуација не стабилизује, нек има за све!
Соња Мартић ПР Хајдуци
Ђуре Јакшића 5, Београд
ПИБ: 111982040
МБ: 65785242
2018 - 2024. Хајдуци | Услови коришћења | Израда сајта: логично, ХАЈДУЦИ | Боље умети него знати, боље смети, него хтети.