Не брините, ту је Плазма: Пример одличне кризне комуникације

Ажурирано: 16/09/24

Време читања: 1мин

Недавно смо истраживали који домаћи брендови имају толико велику важност у животима својих купаца, да је потпуно незамисливо и недопустиво да нестану. Дословце сви интервјуисани испитаници на првом месту су навели Плазма кекс Бамбија из Пожаревца. Стога не чуди паника која је завладала када се прочула вест да је крајем јуна изгорео производни погон фабрике. 

Вест је испраћена у домаћим медијима, а из фабрике су се кратко огласили да нема повређених и да се ради на санацији штете. То ни најмање није умирило верне потрошаче свих генерација, па се тако могло чути да Плазме неће бити наредних шест месеци, да су рафови празни, а тамо где је има, цена је скочила барем троструко. Слично као са тоалет папир помамом током корона пандемије, народ се дао у пустошење онога што је остало, јер молим вас, како издржати толико времена без Плазме?

Свакако да до помаме и панике не би дошло у оволикој мери да се компанија благовремено обратила јавности, што нас доводи до првог правила кризног ПР-а:

#1 Брзина реакције је кључна

Што краће избегавате суочавање с јавношћу, предупредићете спекулације, дезинформације, осуду и бригу јавности. Генерални директор Бамбија, Драган Стајковић, огласио се скоро два месеца након пожара и сваки ПР професионалац ће рећи да је то требало да се деси у првих 24 сата (максимално пар дана). Ипак, то је урађено на толико квалитетан начин, да заслужује да се нађе као пример добре ПР праксе.

Хајде да анализирамо први пасус његовог саопштења:

“Пожар који се догодио у фабрици крајем јуна у потпуности је изменио нашу пословну динамику, али са друге стране и убрзао наше планове развоја. Kомпанија Бамби пре пет година постала је део великог Кока-Кола ХБЦ система и уз огромну подршку и експертизу колега из групе, ми инвестирамо у изградњу, обнову и проширење капацитета, као и проналажење начина да што пре наставимо да производимо све наше производе пуним капацитетом. Агилност наших људи и посвећеност тимова биће кључни у овом изазовном периоду, како бисмо нашим верним потрошачима наставили да нудимо њихове омиљене брендове“, истиче Драган Стајковић, генерални директор компаније Бамби.

  • на првом месту, имамо признање проблема и новонастале ситуације, која је заправо убрзала планове развоја
  • затим ослањање на Кока-Кола систем у чијем склопу се Бамби налази, што улива уверење да ће уз подршку таквог гиганта Плазма наставити да се производи пуним капацитетом (обратите пажњу на коришћене речи, сама реч “наставимо” наводи да Плазма није престала да се производи)
  • наравно, људи који раде на санацији као кључни фактор и обраћање потрошачима да ће све ускоро бити као пре

С обзиром на то да је саопштење пласирано у форми интервјуа, већ у првом одговору на питање каква је тренутна сиитуација у Бамбију, видимо друго правило кризног ПР-а:

#2 Брига и емпатија

Када се деси проблем овог типа, нарочито ако су њиме угрожени други људи, не би требало да се понашате хладнокрвно, као да игноришете ситуацију или се правите да проблем не постоји.

“Након избијања пожара нама је било најважније да нико од запослених и људи који су учествовали у гашењу пожара нису повређени и веома смо срећни због чињенице да смо у томе успели.”

Овде није дато простора за потпитања и подозриве претпоставке, на првом месту је истакнута сигурност запослених, а тек онда је наведено да је пуштен у рад погон који није захваћен пожаром, дакле, не да је нетачно да се Плазма неће производити наредних шест месеци, већ се она увелико производи.

Што нас доводи до:

#3 Суочавања с гласинама

Да се разумемо, једино припадници енглеског двора имају луксуз да примењују правило краљице Елизабете, “Никад се не правдај, никад не објашњавај.” У осталим случајевима, а нарочито кад причамо у контексту брендова, гласине које вам могу нарушити репутацију и  оштетити пословање не би смело да буду ствар која се игнорише.

“Да ли можемо да очекујемо да потрошачи привремено неће моћи да купе неке од ваших производа?” је питање које директно реферише на горепоменута говоркања о празним рафовима и астрономским ценама тамо где је преостало Плазме, а Стојковић опет бираним речима подсећа да је Плазма наставила не само с производњом, већ и да пласира своје производе, што даље значи да нема потребе за паником.

Зашто је ово саопштење пример добре кризне комуникације

Иако је, логично, за ово ангажована агенција или интерни сектор за комуникације, ово саопштење није безлично, “огласили су се из корпорације Бамби…” нити је ПР компаније (или ангажовани професионалац) говорио у име Бамбија. Не.

Изашао је главни човек:

  • признао тежину ситуације,
  • показао бригу за запослене поводом безбедности
  • као и уверење да ће свима бити сачувана радна места,
  • оповргао гласине
  • и разуверио успаничене потрошаче.

Ваља још похвалити да саопштење није предугачко, па самим тим не поседује гомилу празних реченица и сувопарних статистика.

Плазме има и биће је, можемо одахнути, стога, немој куповати пет кутија одједном, док се ситуација не стабилизује, нек има за све!

Подели текст:
Такође на блогу:

Најједноставнији начин да сазнате колико кликова је било на ваш банер

▪️ postoji više načina da se proveri koliko klikova je bilo na vaš baner ▪️ pokazaćemo vam najjednostavniji ▪️ za manje od 3 minuta truda znaćete tačan broj klikova i…
Sonja Martić

Можеш обманути алгоритам, али немој се чудити кад се наљути

Svuda gde postoje određeni sistem i pravila, naći će se neko i pokušati da ih uspešno prekrši. "Slabe su recenzije na Guglu? Znam, platićemo nekom da ih podigne!" Oh, kakva…

Зашто, искрено, волимо клијенте који постављају питања

Нашли смо се више пута у ситуацији да клијенту буде непријатно око низа питања које поставља, сматрајући да нам тиме можда троши време. Ми се увек у тој прилици трудимо да…

Шифре, налози и приступи су као конци, које ако помрсите или изгубите – ОДЕ СВЕ ДОЂАВОЛА!

Замислимо зграду у којој је избио озбиљан квар. Мајстори су дошли да поправе, међутим, унезверени председник кућног савета не може да се сети где је оставио кључеве од кућишта за…

Како подесити Webmail (мејл вашег сајта) на телефону?

Сајт је направљен, као и мејлови, али остала је једна мала ситница која уме да зада главобоље - како подесити да се мејлови вашег сајта нађу и на телефону? Ово…

Љута жирафа је задовољна

Један једини пут када смо имали трему, био је када нас је контактирао доктор Бранислав Тутуш, поводом редизајна сајта његове ветеринарске амбуланте. Разлог – доктор Бранислав је један од најпосвећенијих…

Шест ствари због којих ће твој веб сајт доживети БУМ!

Оно што је некад била визит картица, данас је веб сајт. Готово је незамисливо да си успешан у својој бранши, а да је твој сајт остао негде у 2002. години.

Шта је “линк билдинг” текст, како га написати и зашто треба да се нађе на твом сајту?

Пажња. Овај текст није написан за колеге из СЕО сфере, као и оне које се озбиљно баве маркетингом, већ за: власнике (маркетинг менаџере) брендова и бизниса и челне људе сајтова…

Лекција мајстора за кухиње: Како спречити да ти радници не оду код конкуренције

Свакоме ко води посао барем једном се десила следећа ситуација: уложиш у радника време да га обучиш радним процедурама, неретко и новац, а онда се деси да он оде „код…

Garden Hill: Права домаћинска прича

Прихватили смо позив другара из GoClick агенције да им помогнемо око вебсајт копија луксузног комплекса за венчања и прославе, Garden Hill. Оно што нисмо знали када смо одлазили на састанак…

да ли знаш

да Хајдуци иза себе имају петнаестогодишње искуство у конципирању и писању пословних блогова?

умеш да пишеш

и то боље од нас? Па само тебе смо чекали, јави нам се!
Неустрашиви еснаф брендинг & веб професионалаца.
АГЕНЦИЈА

Соња Мартић ПР Хајдуци
Ђуре Јакшића 5, Београд
ПИБ: 111982040
МБ: 65785242

КОНТАКТ

2018 - 2024. Хајдуци | Услови коришћења | Израда сајта: логично, ХАЈДУЦИ | Боље умети него знати, боље смети, него хтети.