Зашто, искрено, волимо клијенте који постављају питања

Пише: Иван Тушевљак

Нашли смо се као агенција више пута у ситуацији да клијенту буде непријатно око низа питања које поставља, сматрајући да нам тиме можда троши време. Ми се увек у тој прилици трудимо да објаснимо да заиста волимо када нам клијенти постављају питања и када се интересују за оно што радимо.

Ради се о томе да ми не можемо да предвидимо шта клијент све зна или не зна, и колико заиста разуме оно што радимо. Ми у пракси тешко можемо да проценимо да ли неко разуме било какву разлику између Инстаграм и Гоогле огласа уколико не поразговарамо отворено о томе. Без обзира на ток ових разговора, клијенти нам увек на крају препусте добар део поверења и одговорности, првенствено у одређивању и управљању буџетом.

Јасно је одмах да ова комуникација између агенције и клијента мора бити двосмерна, али питање је шта можемо урадити да буде заиста ефикасна. Kоја су то права питања која требамо постављати једни другима, да би синхроно могли да допринесемо клијентовом онлајн пословању?

Реакције клијената због којих ово пишемо су углавном смех и неверица, али и парафразирамо сад – “Ма дај, смарам вас ту већ 40 минута да ми објасните разлику између Wордпресс теме и буилдера, цене клика на Гоогле огласима за публику у Београду и ван њега, и још 5 ствари, и ви сте и даље као љубазни и уопште вам то не смета, него предлажете да наставимо? WТФ, ХАЈДУЦИ, шта није у реду са вама?”

Нећете нам сада вероватни ни ви који ови насумично прочитате, али знате о чему се ради – ми, Хајдуци, смо увек ту да стојимо иза својих речи и дела. Сваки клијент нам је пођеднако важан, али не радимо са било киме.

Да, стално понављамо да не радимо нити ћемо икада радити за банке, кладионице, казина, игре на срећу било ког типа, али то заправо није све. Нећемо никада радити за клијенте који сами не воле то чиме се баве, и ако тиме свиме на чине овај свет макар мало бољим местом за живот.

Сви смо ту да креирамо нешто и да подржавамо једни друге. Тако правимо мале промене, и утичемо на квалитет живота, чинећи га што је више одрживим могуће.

Чак је и Лазар Џамић рекао: “Маркетинг је данас једна од главних машина за претварање природних ресурса у ђубре“.

Дакле, ствар је проста, ми као агенција бирамо клијенте који раде нешто што је нама готивно, и због чега год да они одаберу нас на крају, ми желимо да знамо и разумемо до краја чиме се они баве и зато нам никад није тешко да испричамо све о нашем послу што клијента може да занима.

Али хајде да се вратимо на разлоге због којих волимо љубопитљиве клијенте, они који не оклевају да знају све што је неопходно да би донели разумне пословне одлуке.

Две најважније ствари:

Нама је лакши посао са љубопитљивим клијентима.

Иако комуникација у старту може деловати напорно, јер има толико тога што треба да се исприча и објасни, ово просто временом постаје лакше. Уместо досадних састанака на којима агенције обично представљају унапред дефинисане KПИ-еве, наш приступ се труди да буде другачији. Ок су извештаји, али сви знамо да већину клијената занимају само кад продаја не иде како је очекивано, или кад хоће да смање месечни “фи”. Ми просто сматрамо да су од досадних састанака много важнији конструктивни разговори кроз које заједно доносимо одлуке. Наши клијнети кроз њих увек науче нешто ново било то о веб сајтовима или о самом маркетингу и оглашавању. С друге стране, ми кроз сва та питања боље разумемо шта клијент не зна и на шта би у будућности могли да му скрећемо пажњу.

Kлијентима је лакши посао са маркетинг тимом који зна шта ради.

Ово просто важи за било који маркетинг тим који ће нека компанија ангажовати. Ако ви читате ово као наш клијент, онда се надамо да су вам наше намере до сада кристално јасне. Ми желимо да тачно знате шта ми радимо, до границе коју сте спремни да разумете и није нам битно колико ћемо времена на то потрошити. Сматрамо да поверење које у том процесу градимо нема цену, и оно је ставка без које не желимо да радимо са клијентима. Базично поверење увек мора да постоји, али оно које се изгради у процесу заједничког рада је оно које заиста прави разлику тамо где је најважније – у резултатима!

Допада ти се текст? Подели га!

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Још хајдучких прича: