Лекција мајстора за кухиње: Како спречити да ти радници не оду код конкуренције

Ажурирано: 26/07/24

Време читања: 1мин

Пише: Хаџи Соња Мартић

Свакоме ко води посао барем једном се десила следећа ситуација: уложиш у радника време да га обучиш радним процедурама, неретко и новац, а онда се деси да он оде „код конкуренције“ због незнатно бољих услова.

Ово је неколико пута задесило једног власника фирме за производњу и уградњу кухињских делова, а нарочито га је погађала следећа нелогичност.

Радно време у његовој фирми је од 7 до 15 часова, викенди су у потпуности слободни, а плата је 60 000 динара. Код његовог конкурента, пак, радно време је од 8 ујутру па докле се не заврши посао за тај дан (што неретко бива у 7, 8 увече), а викенди су готово увек радни и све то за 80 000 динара.

„Па како не схвате да им се то не исплати“, питао се овај послодавац, јер рачуница је поприлично јасна: завршиш посао у 15 и онда имаш читав боговетни дан и за приватни живот и за послић „са стране“, док радник његовог конкурента након обављеног посла може само да се истушира, једе и легне у кревет.

Узалуд је било да указује на ову нелогичност, већ неколико радника га је напустило полакомљено за већом платом. Штета је била утом већа што би сваког новог морао да од почетка обучава радним процедурама.

Решење за ову ситуацију, и то трајно, наметнуло се само од себе, но није свако капацитет да то увиди. Кад кажемо капацитет, не мислимо толико на интелектуални, колико на ширину ума, а и квалитет карактера.

Иако поменута фирма нашег газде производи кухињске елементе за велике јединице (кухиње, хотели, корпорације, зграде у изградњи), он континуирано добија упите за производњу и уградњу кухиња у „обичне домове“.

По инерцији би одбио такав посао, јер му се не исплати да ради „на ситно“ поред толике количине регуларног посла, но чекајте!

„Дођи Мишко ‘вамо, нешто да ти предложим“, рекао је једног дана свом раднику, „какав си ти беше са слободним временом након посла?“

„Па знате газда, одем кући, будем са женом и децом, некад одемо…“

„Чекај бре, не питам те да ли играш јамб или ризико! Је л’ имаш ти неке тезге поред овог посла?“

„Немам газда мајке ми, ево не знам ко вам је то рекао?“

„Дедер не лудуј, не оптужујем те ни за шта, већ имам један предлог за тебе. Ти знаш, Мишко, да нас често зову приватна лица за уградњу кухиња у станове? Знаш, дабоме.

„Е, па мени је пало на памет, да ти повремено преузимаш те послиће.“

Мишко није успео да сркне пристиглу кафу, газда је наставио.

„Мени се не исплати да поред оволиког посла прихватам те мале и трошим ресурсе. Него Мишко, хајмо овако. Ти прихватиш један до два таква посла месечно. Можеш то да постигнеш у слободно време зар не, ефикасан си ти радник? Па да. Онда ћемо овако. Ја теби набацим такве послиће, ми наплатимо фирмин материјал, а ти твоје руке, те си добар од 350 до 700 еврића на постојећу плату, како ти се то чини?“

Мишко је у моменту пожелео да је од кафе куварице Наде поручио домаћу љуту место турске кафе.

„Тако сам и мислио. Онда, имамо договор. Надо, донеси две љуте да наздравимо, ширимо посао!“

Мишко заиста добија један до два приватна кухињска пројекта месечно, те сад у просеку зарађује скоро дупло.

Јунак наше приче, нетипични српски газда применио је овај бизнис модел и на још неке квалитетне раднике и тиме остварио троструку корист:

  • Радници не одлазе код конкурента експлоатора
  • Више не губи време на тражење и обучавање нових радника
  • Фирма не само да не губи, већ остварује додатни профит продајом материјала по тржишним ценама

Проблем који имају многе компаније и руководиоци, због чега се дешавају огромне флуктуације, нарочито у услужном сектору, овај српски газда решио је здравом логиком и сопственим квалитетним карактером.

Руководиоци чије се пословање заснива на експлоатисању (у преводу: за ову плату што му дајем живот ћу да исцедим из њега) реаговаће на овај истинит случај са „да, али…“ Имаће они сијасет „ваљаних“ разлога зашто не треба овако или је немогуће у њиховом случају.

Они који имају лојалне раднике, вероватно примењују овај или неки сличан модел. А са конкурентима се тркају не само по профиту, већ и условима рада.

Подели текст:
Такође на блогу:

Најједноставнији начин да сазнате колико кликова је било на ваш банер

▪️ postoji više načina da se proveri koliko klikova je bilo na vaš baner ▪️ pokazaćemo vam najjednostavniji ▪️ za manje od 3 minuta truda znaćete tačan broj klikova i…

Не брините, ту је Плазма: Пример одличне кризне комуникације

Недавно смо истраживали који домаћи брендови имају толико велику важност у животима својих купаца, да је потпуно незамисливо и недопустиво да нестану. Дословце сви интервјуисани испитаници на првом месту су…
Sonja Martić

Можеш обманути алгоритам, али немој се чудити кад се наљути

Svuda gde postoje određeni sistem i pravila, naći će se neko i pokušati da ih uspešno prekrši. "Slabe su recenzije na Guglu? Znam, platićemo nekom da ih podigne!" Oh, kakva…

Зашто, искрено, волимо клијенте који постављају питања

Нашли смо се више пута у ситуацији да клијенту буде непријатно око низа питања које поставља, сматрајући да нам тиме можда троши време. Ми се увек у тој прилици трудимо да…

Шифре, налози и приступи су као конци, које ако помрсите или изгубите – ОДЕ СВЕ ДОЂАВОЛА!

Замислимо зграду у којој је избио озбиљан квар. Мајстори су дошли да поправе, међутим, унезверени председник кућног савета не може да се сети где је оставио кључеве од кућишта за…

Како подесити Webmail (мејл вашег сајта) на телефону?

Сајт је направљен, као и мејлови, али остала је једна мала ситница која уме да зада главобоље - како подесити да се мејлови вашег сајта нађу и на телефону? Ово…

Љута жирафа је задовољна

Један једини пут када смо имали трему, био је када нас је контактирао доктор Бранислав Тутуш, поводом редизајна сајта његове ветеринарске амбуланте. Разлог – доктор Бранислав је један од најпосвећенијих…

Шест ствари због којих ће твој веб сајт доживети БУМ!

Оно што је некад била визит картица, данас је веб сајт. Готово је незамисливо да си успешан у својој бранши, а да је твој сајт остао негде у 2002. години.

Шта је “линк билдинг” текст, како га написати и зашто треба да се нађе на твом сајту?

Пажња. Овај текст није написан за колеге из СЕО сфере, као и оне које се озбиљно баве маркетингом, већ за: власнике (маркетинг менаџере) брендова и бизниса и челне људе сајтова…

Garden Hill: Права домаћинска прича

Прихватили смо позив другара из GoClick агенције да им помогнемо око вебсајт копија луксузног комплекса за венчања и прославе, Garden Hill. Оно што нисмо знали када смо одлазили на састанак…

да ли знаш

да Хајдуци иза себе имају петнаестогодишње искуство у конципирању и писању пословних блогова?

умеш да пишеш

и то боље од нас? Па само тебе смо чекали, јави нам се!
Неустрашиви еснаф брендинг & веб професионалаца.
АГЕНЦИЈА

Соња Мартић ПР Хајдуци
Ђуре Јакшића 5, Београд
ПИБ: 111982040
МБ: 65785242

КОНТАКТ

2018 - 2024. Хајдуци | Услови коришћења | Израда сајта: логично, ХАЈДУЦИ | Боље умети него знати, боље смети, него хтети.